måndag 14 juni 2010

[ANNA] Måndag.

När Skorpan och jag var på stan idag hämtade vi bl a ut en stor blombukett som var beställd till idag. Jag fyndade även Cliniquetvål, min var slut och av en slump gick jag in på Åhléns. Tur för mig så var den just nu nedsatt från 420:- till 230:-. Innan ni skiter knäck över hur dyr tvål jag använder så ska jag lägga till att det var en jumboflaska på nästan en halvliter. Jag har hittills lyckats med att alltid köpa den på taxfree eller be någon annan som ska resa. Blombuketten åkte vi ut med till min kära svåger, Erik, som tagit examen idag. Han har numera en sk master i maskinteknik eller med lättare ord han är ingenjör. Erik&Ida bjöd på fika och vi snackade lite skit och hade mycket trevligt. Sen åkte vi hem och åt kvällsmat, Linus svängde ihop en helt underbar potatisgratäng med kycklingfilé till. När jag tog hand om middagsdisken så passade Skorpan och Linus på att hänga lite i babygymmet. Imorron är det dags för föräldragrupp igen, ja vi går en gång till, vi måste ju träffa våra nyfunna vänner för livet en gång till... eller? Nä, skämt åsido imorron skulle visst fler pappor delta(och det kan man ju fan inte missa), eftersom träffen är lagd lite senare på eftermiddagen.


2 kommentarer:

Anette sa...

Vilken tur du hade med Cliniquen!

Hoppas det blir bra på träffen imorrn :)

Johanna sa...

Tackar! Tyvärr mina egna biceps! ;( Jag ser att ni har föräldragrupp men ska jag ändå höra av mig när jag och frida bokat in nåt slags umgänge?