torsdag 10 juni 2010

[ANNA] MammaLEDIG?!

Den dära sista delen med ledig vetifan. Mamma helt korrekt, ledig från mitt vanliga avlönade jobb jajemän. Ledig här hemma, pyttsan heller! Just nu sover Skorpan och jag drar fram som en orkan, disk ska diskas, torr tvätt plockas ner, smustsig tvätt sorteras, en kissolycka på skötbord saneras, säng bäddas, jag tar gärna en dusch och äter lunch nånstans där också. Då är inte skötsel/lek med Skorpan inräknad som ni kanske märkte. Ammas görs det med tre till fyra timmar mellanrum i ca en halvtimme varje gång, i princip dygnet runt. Nej det är inget gnällbloggande absolut inte! Bara ett kungörande, för jag fick en gång höra att man skulle bli rastlös av att vara hemma med barn...Rastlös det har jag faktiskt inte varit ens en enda minut sen den 20:e mars 01:53 när Skorpan tittade ut. Däremot har vi upptäckt här hemma att det känns som att dygnet numera har typ 16 timmar istället för 24. Mycket man vill hinna med och vips är klockan halv tolv på kvällen igen.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Huga!
Nä 16 grader blir lite kallt... men vi hörs av. Ha en fin dag i morgon vännen.. Kram

Angelica sa...

Jag förstår dig. Jag känner igen mig :) Själv känner jag likadant nu och min griseunge ska fylla ett år snart... haha Sen så trodde jag att rutiner skulle infalla lite mer när hon blev äldre, men hon ändrar sig och utvecklas hela tiden så när man väl får in en rutin - ja då ändrar hon på den ;)

Jag läser ju din blogg dagligen och jag tycker att du gör ett strålande jobb med er fina Skorpan! (Och du, man FÅR gnälla om man vill hihi Det gör jag jämt!)

Ha det gott och hälsa min vän/din syster Maria!

Anna sa...

Johanna:
Klart vi hörs:)

Angelica:
Kan mycke väl tänka mig att så fort man börjat få schwung på en rutin, ja då ändrar barnet den. För det mesta, i princip allt, kretsar ju runt det lilla livet. Dom få tillfällena jag tycker det är lite jobbigt då tänker jag; sen när jag har två kommer jag undra varför jag gnällde med en hahaha. Man ska ALLTID se det positiva i saker, då kommer man hur långt man vill!
Detsamma och det ska jag!

Anette sa...

Haha, känner verkligen igen det där och särskilt att det känns som dygnet har färre timmar...