söndag 6 juni 2010

[ANNA] dagens öden och äventyr..

Idag har Skorpan och jag hängt ut i parken. När man bor i innerstan är t ex Museiparken din trädgård. Jag tog med mig kaffe&Skorpan(haha) köpte en glass och ett Aftonblad och slog mig ner på en filt. Satt säkert en timme, jätteskönt, Skorpan sussade sött i vagnen i Skuggan. Hemma igen lekte vi i babygymmet, sen lekte Skorpan själv en stund och jag passade på att städa. Jag riktade in mig på "konstiga" ställen framför allt högt upp som man annars glömmer. Lampor och ovanpå skåp och hyllor fick sig en rejäl omgång. Jag plockade även bort halsdukar, mössor och vantar från hatthyllan( men bor man i Sverige ska man ju inte räkna med nåt, jag minns en midsommar med vantar&mössa). Apropå nåt annat, sjukt vad hungrig och törstig man blir när man ammar. Speciellt på natten och då vill man ju helst inte äta, minns nästan inte en enda natt sen Skorpan kom som jag inte vaknat vrålhungrig mitt i natten. Ni får hålla tillgodo med lite bilder av taskig kvalité, Linus har med sig kameran till jobbet. Min mobilkamera är skapligt sugig, när den hittat fokus har oftast objektet dött/åkt hem eller hittat på nåt annat. Varför envisas jag med att fortsätta köpa Samsung mobiler när dom är så förbannat crappy? Jo dom har oslagbart snyggast design och har på senaste tiden gjort riktiga snyggingar i t ex "guld". Jag är ju tjej - skönhet före funktion-alltid.

Skorpan är härligt mysplyschig i min gamla tröja. När hon väl är vaken i vagnen när vi rullar på stan charmar hon allt och alla som stoppar ner huvudet.

Inga kommentarer: