torsdag 27 juni 2013

[ANNA] torsda

 gårdagens Skorpan styr med bestämda steg genom regnet, sorry Linköping men Mjölby levererar tusan i mej bättre (kanske inte för mindre barn än Skorpan om man vill åt kisspoolen aka "leklandet" för nåt sån finns inte) däremot en fräschare, lugnare simhall som framförallt är öppen på sommaren till skillnad från Linkans.

 När Linus och Skorpan från förskolan (jag kom hem typ 5 min före dom) så hämtade dom i princip bara en näve avier och drog igen. Uppdrag hämta diverse paket och fixa lite ärenden. Jag valde att spara mina krafter, har varit riktigt trött idag. Gött upplägg med tanke på att jag är ansvarig i kassalinjen imornkväll, fredag-dåligt väder-dubbellön. Jag försöker boosta krafter till imorn. Linus och Skorpan kom med Linus nya glasögon (välbehövligt då förra skalmarna var spruckna), jag gillade dom gamla tjocka bruna Gucci-bågarna men dom här är verkligen jättefina på honom. Dom hade även varit på Ohlssons tyger åt mig så jag kunde slutföra syprojektet nedan. Hämtat upp en kamera (hur snygg kameraväska?!) och en skötbädd. 

 bebisens täcke till den retrofyndet den mörkblå Emmaljungavagnen, jag har nästan sytt klart det, en öppen söm kvar.

Nu: försöka ha fungerande hjärna nog att komma ihåg Traderaauktionen jag bevakar (jäkla gravidmos i huvudet så här var det med Skorpan också) sen ska vi kolla på ännu ett avsnitt fenomenala Top of the Lake! Igår satte vi spiken i kistan på Mad Men säsong 6 och får nu ge oss till tåls ett bra tag till sista, säsong 7 kommer. Skorpan sover sött sen 19:30 idag tog det kortare stund att somna (tar sin stund utan nappen, vi är nog på dag 5 el 6 av avgiftning skulle jag säga) hon är för söt när hon ber oss sätta på "pappas skiva" att somna till, jag hade med valt den för den är otroligt vacker och lite melankolisk. 

Inga kommentarer: