torsdag 20 juni 2013

[ANNA] torsda

 06:30 på väg till garaget. Tur att solen sken så man kände sig aningens piggare än man var. Jag vaknar när bebisen lever om i magen på natten och har svårt att hitta en vettig ställning för mitt arma bäcken. I natt låg jag vaken från 03:15 tills klockan skulle ringa jobbuppstigning. Aja det är inte långt kvar nu...sen får man sova. HA. Eller förmodligen inte

 15:30 handling & konsekvens. Jag upplyste Skorpan om att om hon klippte sönder pappret över golvet fick hon själv städa sen. Sagt och gjort. När Skorpan ändå dammsugit så fint så drog jag fram moppen.

 16:40 Ingrid&Skorpan leker


18:10 jag diskar efter kvällsmaten, Skorpan ritar. Senaste detaljen på gubbarna är ögonbryn!

Kikar ni här finns det förmiddagsbilder. Nu är klockan 20:36 och jag är dödstrött, det suger musten ur en bara graviditeten just nu, lite sömn och full fräs på dagarna bidrar. Det tog Skorpan 50 minuter att somna idag. MEN hon somnade utan napp i sin säng, idag ville hon inte att jag skulle sitta med henne. Som med mycket annat i föräldraskapet har vi lärt oss att tålamod och skippa genvägar är väl värt mödan. 

2 kommentarer:

farfar o farmor sa...

Bravo Skorpan, va duktig du är!!
Kram kram

anna sa...

Tack hälsar Skorpan tillbaka jag är en jättestor tjej!!