söndag 9 juni 2013

[ANNA] sönda

 i väntan på vuxnas sängbädd, tandborst och lite disk lekte Skorpan med sina bilar

 vi hoppade upp på cyklarna och trampade bort till plaskdammen, heja mor Tjockis! Det ljusa klotet i första bildens ena hörn är kulan haha. Jag glömmer bort gravidkulan titt som tätt när jag drar igång saker. Häromdan skulle jag måla tånaglarna hivar upp första foten på soffbordet och böjer mig fram med penseln, helvete armarna är för korta vafan det går inte! Envis vinner, jag fick ställa mig upp och göra utfall, måla två drag och göra ett nytt utfall. Skam den som fan ger sig. 7-8 veckor till nedsläpp hejaheja!

Linus och Skorpan hängde som babianer i klätterställningen

 naket vattenbus!

Efter lunch var vår snälla granne Viktor och hans bror barnvakt (dom tog med Skorpan till Trädgårdsföreningens lekpark och köpte glass, hon hade svinkul!) jag och Linus pep iväg till stans typ enda söndagsöppna bilhandlare och provkörde en bil. 

Nu väntar en vecka av mycket jobb som avslutas i en jobbhelg för mig. Ikväll planar vi ut framför denna!


Inga kommentarer: