tisdag 18 juni 2013

[ANNA] tisda

Imorse premiärade jag kombin till jobbet (Skorpan och Linus skulle åka och besiktiga minibilen). Okej lite småsvettig var jag imorse, det är trångt som fan i vårat garage och kombin känns som en finlandsfärja. Lite småskumt var det när jag vände mig om och skulle titta ( genom bakrutan så jävla mycket utrymme bakåt...iih är det jag som manövrerar pråmen..okej titta inte bak titta fram!!

Ja Skorpans status då? Föräldrainstinkten sa nåt är fel igår. Barnet har aldrig feber. Imorse var hon varm och glansig på ögonen fortfarande, det gör ont i halsen. Linus lös med ficklampa. Jodå, vita prickar. Så Linus ringde dr Anders och han fick en tid omgående (som vanligt). Hon gapade stort som ett lejon och gick därifrån med en halsfluss i sitt cv. Nu har hon påbörjat penicillinkur och är smittfri och tillbaka på banan inom det närmsta. Hon har ingen aptit (inte jättekonstigt) men är i övrigt som vanligt, lite känslig i humöret men vilken 3-åring är inte det. När jag kom hem från jobbet låg Linus på soffan och Skorpan hoppade studsmatta brevid haha.Vi kan enas om att halsflussen är jobbigast för Linus;) Idag var ju Linus ledig, imorn jag men torsdag så vabbar Linus en stund så Skorpan får vara hemma så hon inte smittar sina förskolepolare. Hon ville själv ringa dit och sjukanmäla sig så det fick hon. Även om jag fick ta över luren efter en stund, när fröken frågade Skorpan hur hon mådde svarade hon jag mår bara bra! (Men Skorpan du skulle ju tala om att du är sjuk! säger jag i bakgrunden) Ja just det, jag har lite halsfluss, har jag.

 Minibilen flög igenom besiktningen så nu är det ur världen!

Inga kommentarer: