lördag 1 juni 2013

[ANNA] lördakväll

Efter ett nätt litet 06:45-17pass så handlade jag några saker. Sprang på Skorpans förskolebästis och pratade lite med henne och hennes familj sen vidare rakt in i Emil. Det är ju alltid för länge mellan gånger man träffar Emil tyvärr. Vi hann dock avhandla såväl barnafödande med komplikationer som vasketomins vara eller icke vara där vi stod i pastagången. Vi hade nog kunnat stå kvar där en bra stund men båda var tvungna att hasta vidare. Jag till Biltema innan det stängde. Emil undrade om jag skulle köpa ett avgassystem. Tyvärr inte. Även om det hade sett sjukt kul ut om den höggravida knallade in på Biltema och hivade upp ett avgassytem på axel och gick till kassan. Biltema var en smash´n´grab kan jag lova, fan va tråkig affär.

I skrivandets stund sms:ar jag med Linus(som fortf är på jobbet) om diverse strandparasoller och tvserier vi peppar på att se. Tittar på mms:et från Linus pappa tidigare idag, Skorpan sitter med sin pyttelilla kusin Hugo i sitt knä. Snart sitter hon där med vår egen bebi. Hisnande tanke faktiskt även om magen är enorm (känns det som senaste veckan) så är tanken på en ny familjemedlem jättemärklig ännu. Skorpan hade med sig två presenter till Hugo, en mobil från Lättsam (hade kunnat shoppat loss därinne till vår bebi men fick lägga band på mig, allt därinne är så fint men vi har ju redan allt..okej nån ny grej därifrån ska vi köpa!) och en body hon själv designat.

 en gubbe i solsken och på baksidan Hugo och en båt förklarar Skorpan

Sms:et från farmor Gittan säger full fräs på Skorpan, ätit som en häst, badat massor och somnat i sin egen säng i sitt eget rum där hemma. Jag ska byta från soffa till säng och vila min trötta gravidkropp inför mitt 12-22:15pass imorn.

Maila oss på fam.forsberg@hotmail.se för att få ditt blogglösenord. Eller smsa mig, facebooka Linus eller nåt! Vi kör igång med lösenord i veckan. 

Go kväll på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill gärna ha lösenord! :) /Sofia (Alma+tvillingmorsan)

anna sa...

Klart du får! Maila bara maila, blir ju inte så mycket lösenord om jag skriver det i kommentarsfältet;)