måndag 10 juni 2013

[ANNA] månda

Go kväll i stugan! Kunde inte det här fina kvällsvädret varit under dagen istället? Vi har å andra sidan spenderat stor del av dagen på jobb/förskola. Det var en sliten fru Forsberg som startade dagen 05-svintidigt. Har inte sovit nåt vidare sen 2 veckor tillbaka, hela bäckenet har lagt ner. Eller snarare pulvriserats så jag ska kunna föda barn snart. Jag ska väl inte gnälla för mycket när besvären börjar komma när det är 7-8 veckor kvar, men sova vore fint. Jag vänder och vrider, hur jag än lägger mig blir tyngden för stor och ont gör det! Känns som hela underredet ska kollapsa för att prata klartext.

Dagen blev lite ljusare när en Blocketannonsör svarat på mitt mail tidigt imorse. Jag hade mailat på en drömbarnvagn. En marinblå, manchester-Emmaljunga från 70-talet. Dom brukar veta att ta betalt för dom där rackarna tyvärr. Denna låg dock ute för 400:- och jag betalade 300:- (FYND!). Chassit är skitfint, tyget solblekt men jag har en plan för att försöka fixa det. Säljaren bodde i Motala enligt Blocket. När jag sen zoomade ut Enirokartan var det ju som vanligt på Blocket, en sanning med modifikation. Jävligt norr om Motala typ Örebro kanske snarare..Jag svarade på mailet och skrev som det var att det är lite långt bort hmm vet inte om jag hinner och kan åka så långt för den..Trevligaste Blocketsäljaren svarar då bor du i närheten? Hmm INGEN bor ju i närheten av dig har jag ju just konstaterat, jag bor i Människobyn till att börja med. Han svarade då glatt att han har ärenden in till Människobyn och att han kan leverera den till mig. Jag svarade att jag dessvärre jobbar, när har du lunchrast? svarar han. Så jag fick den levererad till Maxis personalparkering av en medelåldersman vars tre barn åkt denna barnvagn, den äldsta lika gammal som Linus. När jag skulle möta upp honom kom jag på den lilla detaljen..jag har ju den japanska minibilen..som det dock går att fälla sätena i som tusan så den fick plats! Snälla medelålderspappan frågade var min bil stod, fällde sätena och packade in den åt mig, ibland räcker det med att bara se jävligt gravid ut. Så är det med det! Nu står vagnen på tork, jag har tokstädat den. Jag är ju egentligen ett fan av små smidiga barnvagnar, vi har ju en fullt funktionsduglig Teutonia Fun som vi är skitnöjda men det här är lite som att äga en glidarbil och en bruksbil typ. Hade Emmaljungan varit dyrare hade jag inte köpt den. Teutonian följer med i bilen, Emmaljungan cruisar vi promenader och i stan med. Åh den är så fin och så mycket mer familjen Forsberg. Tänk va fin Skorpans åkpåse kommer vara i den i vinter!



nya vagnen, den supergulliga syskonsittstolen var dock såld, gjorde inte skitmycket då Skorpan är stor och äger ben som hon fan får använda (kan sträcka mig till ståbräda) tror hon väger i översta klassen för den också

Efter jobbet mötte jag upp Linus och Skorpan på Autopartner för att spana en bil till. När jag klev in i bilhallen stod Linus och pratade med en skitgammal killkompis till mig från Motala (som jag inte sett på ett par år) som precis skulle betala sin nya bil som stod parkerad brevid vårt objekt och såg nästan likadan ut haha. Sammanträffandenas sammanträffanden. Hela familjen klättrade in i bilen för att inspektera. Då vi hade Skorpan med oss kunde vi inte åka iväg båda samtidigt och testköra den (fanns ju liksom ingen barnstol i den). Skorpan blev skitsur för hon ville åka. -Amen jag kan hålla mig i..jättehårt! menade barnet. Eh ja om du lovar det så...N E J!

Nu ska vi göra oss en varsin macka och diskutera lite mer miltal, vinterdäck, kamkedjor, serviceintervaller och årsmodeller. 

2 kommentarer:

Storgatans tjockis sa...

Blir det en kombi eller en ny racerbil?

Linus Forsberg sa...

Det blir en kombination. Audi RS6.

Fatso!

Skämta. Vi kollar på kombi. Dom som står bakom bilfirmornas sopcontainrar och samlar fågelbajs.