onsdag 19 juni 2013

[ANNA] onsda

Dagen:

- barnet vaknade okristligt tidigt för 5:e dagen i rad. När är något en trend eller ett nytt beteende..nu antar jag va? När det frågan om värmeböljor så visst är det 5 dagar i rad? Ni känner stressen hos oss va?

- jag har tvättat, svär att jag trodde jag skulle föda barn i trapphuset tredje vända jag gick till tvättstugan. En påse blöt tung tvätt, tvättstugan i källaren bor högst upp ingen hiss, höggravid. Sluta tjut Anna. Du kunde tvättat kläderna på knä i en brun vattenpöl så illa är det ju inte..

- barnet har börjat återfå aptiten idag:)

- förmiddagen spenderade vi med kusinen, dom var dom enda som kändes ok att hänga med innan Skorpan är helt friskförklarad. Skorpan och Vilma pussades nämligen på munnen dagen innan hon blev sjuk (snacka om kiss of death;) så om inte Vilma får flussen av det så får hon nog det inte av att gräva i sandlådan ihop.

- Optiker-Bella har beställt nya glajjor till Linus, lite vågade är dom, nu blev ni nyfikna va;) Ja inte hälften så nyfikna som på vad vår kommande bebis ska heta...

- Barnet gick och lade sig utan napp. Bam! Vi bara kör från ingenstans! Napparna lade hon själv i ett skrin och låste in i ett skåp. Somnade fort? Nej. Linus satt hos henne i 35 min tills hon somnade. Det var som att sitta brevid en tjackpundare som tände av. Hon vände och vred, svettades till och med. Bisfenolet som lämnar kroppen;) Hon var aldrig ledsen bara sjukt rastlös. Nu har ju min man en ängels tålamod och en av hans kvalitéer är att han oerhört förstående. Han resonerade att Skorpan har ju sovit med napp VARJE natt i 3,5 år. Konstigt att det är kämpigt till en början?

- BB-väskan är packad.

- Dagspackning till midsommarafton packad. Linus jobbar ju kväll imorn så vi packa ner allt som inte är mat redan idag.

 Skorpan sopade iväg badbollen ordentligt och gastade sen det där var en lång centimeter! För er som trodde att en centimeter var konstant;) Vart vårt barn får allt ifrån? Ingen aning men hennes föräldrar är wätt woliga. 






3 kommentarer:

Karin sa...

Vart har ni köpt den fin fin jordgubbströjan som Skorpan har?

Lovisa sa...

Haha, jag hörde att Mia lämnat samma orsak till att fortsätta läsa bloggen. VAD ska ungen heta?! :-)

anna sa...

Karin!
Tröjan är av det underbara märket Duns och är från förra året, märket säljs i affären Uni här i stan och flera webshopar.
Kram Anna

Lovisa!
Haha tror alla läser av den anledningen;)
Kram Anna