torsdag 21 mars 2013

[ANNA]

Tidig uppstigning. Lämnade av Skorpan 06:30, fröken och Skorpan hängde ut flaggan på farstubron för att fira Skorpan när jag satte mig i bilen. Skorpan var skitstolt. Fördelen med den här tidiga dagen var att hela familjen slutade tidigt, 14:00 slutade både Linus och jag. Linus hämtade upp Skorpan och jag handlade lite. Jag strök längs vår sprillans nya manuella delidisk som invigdes igår. Har ni inte spanat in den så gört snarast! Vi pratar ostar, skinkor, korvar, grillat, smörgåstårtor, röror.. jag kan inte fortsätta börjar dregla. Såå mycket läckerheter att en bit Maxitillverkad smörgåstårta landade oförhappandes i min korg. Ja eller min vitsiga kollega Daniel undrade om han skulle paketera smörgåstårta eller om jag ta den on-the-go i näven. Ni gravida gör väl sånt menade han. Eh NEJ. Fast när jag gick mot kassan blev jag sjukt sugen och tänkte vafan. Men nä. Lite självbevarelsedrift finns kvar.

Samtliga familjemedlemmar samlades i köket för kaffe/frukt strax efter 15. Skorpan berättade om sin dag, hon hade ätit röd melon med grönt skal(minns man inte vad det heter får man förklara liksom) barnen hade suttit i ring och sjungit för henne och hon hade haft mössan som ser ut som en tårta på sig. Sen pusslade jag och Skorpan medans Linus lagade middag.

 kul pussel, alla bitar är i olika former/storlekar vilket ökar utmaningen

För en månad sen sådde jag och Skorpan två kärnor från ett Royal Gala-äpple och kolla vad det vuxit! Nu är ju inte jag känd för att tänka ett steg längre alltid när jag får infall, men va tusan vi letar ju hus jag får helt enkelt plantera ut trädskrället där sen! Spana in liksom helt egna Gala-äpplen växer garanterat med plu-klisterlapp färdigt och klart!

2 kommentarer:

Fru P sa...

Ni får skynda att hitta huset :)

Anna sa...

Indeed;)
Va kul med en ny kommenterare!