måndag 18 mars 2013

[ANNA] månda

Det har varit en lång dag och nu är vi dödströtta. Dagen startade 05:20, sen har det gått i ett med förskola och jobb. Köra tokfort hem, plinga på grannen Jesper, han är supersnäll och barnvaktar Skorpan medans jag och Linus går ner till Storken för ultraljud. Det var dags för den sk organscreeningen, allting såg bara bra ut och bebin ser frisk och kry ut. Vi fick två bilder på bebin och Skorpan fick den ena. Hon blev så himla glad och gick runt med den resten av kvällen för att sen somna med bilden brevid sig på kudden. Vi pekade och förklarade, hon sög in som en svamp och sen pekade hon ut för oss om och om igen bebisens kroppsdelar. HUR vi fick bilden på bebin var däremot krångligare att förklara.


 Skorpan fick så himla fina spel i present häromdan, så vi har spelat som tusan här hemma. Finns ju inte jättemycket förutom memory för ålder 3+ att välja på men lite finns det allt!



Jag lagade Linus arbetsbyxor, Skorpan åt lite kvällsyoghurt. Barnet sitter på bordet? Alltså man går hela dagar och beter sig (gäller ju mig med) då måsse man släppa ut lite Pippi sen. Guuud va trist det blir annars!

Förresten, vi såg den hära i helgen. MYCKET bra, både jag och Linus saluterar den, lite annorlunda måbrafilm. Nä imorn väntar sån där jättetidig uppstigning igen så snart är det dags för ett avsnitt Walking Dead i sängen och sen släcka! På onsda fyller Skorpan, håll nu tummarna för att Bolibompa på morgonen läser upp grattishälsningen vi skickat in till henne. Åh vad glad hon skulle bli! Det brukar vara vid 07:30 om jag inte är helt fel ute.

Inga kommentarer: