torsdag 28 mars 2013

[ANNA] torsda

Vid 15tiden plockade jag upp en heltokig Skorpan på förskola (båda hennes bästa kompisar var där och den trion tillsammans är minst sagt bananas). Skorpan hade berättat säkert 10 ggr för sina fröknar om den nya klänningen med jordgubbar hon köpt igår. Så när jag kom ville hon åka hem till sin klänning! När vi kom hem packade jag in mat och drack kaffe, Skorpan for runt i sin klänning och klädde på sina gosedjur haklappar "för det kan jag helt hälv då kan jag fixa det på bebisen sen"! Precis innan kvällsmaten drog Skorpan en rejäl vurpa från sin tripptrappstol och slog i bakhuvudet med en rejäl smäll i ena trappsteget, det tog en stund av tröstande innan vi kunde sätta oss och äta. Sen var det som bortglömt när hon börjat äta som tur var.

 mmmm Anton Bergs marsipanägg, dom går inte av för hackor hörni!

Linus "passar" i parfymer som doftar kryddigt, sandelträ typ. Så jag överraskade honom med denna som doftar himlans gott!

Linus jobbar kväll, Skorpan sover. Jag drog precis bort överkastet och skulle krypa ner i sängen och kolla på tv. På min huvudkudde låg ett fint godisfyllt påskägg med en lapp med lite kärlek på. Jag blev väldigt glad och nu ligger jag framför tvn och smaskar påskägg. Sämre kan man ha´t!

Inga kommentarer: