tisdag 19 mars 2013

[ANNA] tisda

-när bebisen kommer blir vi så lyckliga!
Sa Skorpan när hon stod och sniffade på min kula (insmord med den där antibristningskrämen som doftar chokladkaka). Hon är ju för söt när hon pratar om lycka. "Åh får vi fika?! jag blir så lycklig!" eller "jag ska ta på mig min prinsessklänning -då blir jag så lycklig!". Ja du Skorpan mamma&pappa kommer också vara lyckliga när bebisen kommer. Mamma allra mest i en vecka när hon är så där tjackad på förlossningsadrenalin. Sen kanske aaaningens mindre för en stund när hon vaknar upp i krigszonen av att amma varannan timme, inte kunna bajsa för att då eventuellt få både fram och bakfall, vara tacksam för att brösten gör svinont för då tänker hon inte bara hur ont babiankönet gör och vara överkörd av trötthet..Sen, Skorpan, sen återvänder lyckan också till mamma igen.


Ikväll fortsätter vi med the Following, asså det är inte det bästa jag sett men det slår rätt mycket annat som finns att välja på och lite beroendeframkallande är det. Hade inte veckans Dox börjat så sent för en trött moder som ska till jobbet imorn hade jag sett den. Inte för att jag gillar Metallica som band eller deras musik (tjutgubbar!) men filmen är faktiskt sevärd. När vi är lite piggare i veckan ger vi oss i kast med denna! Där har jag högre förväntningar, regissören, Kathryn Bigelows the Hurt Locker var ju mycket bra.

 Skorpan med ännu en födelsedagspresent lite i förväg, hon tycker den är skitkul!

Inga kommentarer: