onsdag 27 mars 2013

[ANNA] onsda

 Skorpan har fått gå all in på påskriset det har resulterat i en skrud man blir glad av (samt ev behöver solglasögon för att titta på)

 efter frukost, lek i solig lekpark

  
efter lunch klippning, JAA!! ropade Skorpan. Vi svischade förbi Johanna på vägen dit som kom ner till salongen och gjorde oss sällskap en stund:) hurra! Jag fyllde på min färg lite och Skorpan fick praoa. Hon var med och blandade färg och rullade fram en vagn åt Cicci, helt överlycklig, dock fick vi dra gränsen vid jag vill hjälpa dig att måla färgen i håret...Linus mötte upp på salongen när han slutat. En snabb tur på stan. Linus gick och spanade nya glasögon hos Isabella på Smarteyes. Skorpan hittade en klänning med jordgubbar som hon frågade om hon fick med bedjande ögon, jag sa ja utan att tänka efter ens. Om flickebarnet för en gång skull ber om något som inte ser ut som nåt en dragqueen skulle ha på sig;)


 Skorpan får det i modersmjölken fast från sin far eeeh ja ni fattar. Hoppas hon ärvt något från sin fars musikaliska och estetiska ådra! Hon tycker det är skitkul att fota.
 Här väntar vi i bvc:s väntrum. Skorpan är nu ståtliga 90cm och väger 14 modiga pannor.

 det blev en klänning och en mustaschig pjamas på stan till sparven

I skrivandets stund är Linus på en spelning nere på stan, han har sett fram emot det länge och många av hans kompisar skulle dit. Bland annat spelar bandet han fotade skivomslaget åt. Jag är allena med en skål godis, en vild bebis i magen och soffläge. Tidig uppstigning till jobb för min del imorn.

Skorpan kom ut i köket när jag skulle gå ut med soppåsen. Blää vad är det som luktar mamma! Är det bebisen?!  (uschan va vidrigt det hade varit!)

4 kommentarer:

MallanBrallan sa...

Åh den där fina hängde vi in i Ingrids sommargarderob to be häromdan också. Hoppas bara att trycket håller, brukar ju inte vara Lindex starka sida. Vet inte hur många plagg jag fått lämna tillbaka pga blekta tryck. Det värsta är att de knappt verkar förvånade utan snarare vana (och nollställda?) inför faktumet. Ingrid vill gärna lämna över en liten födelsedagsgåva till sin vän på 3-årsjubileumet, vad sägs om dejt nån dag? puss

anna sa...

Den är så somrig och fin, Lindex fr strl 92> är ju ett skämt i övrigt men så ett guldkorn:) Jag har reklamerat åtminstone 2 plagg när Skorpan var bebi tryckknappar som föll bort i tvätten, så himla crappy!! Kan ni inte komma upp och fika lite på sönda efter lunch (dessvärre jobbar Linus men jag och Skorpan är hemma:)
Puss

MB sa...

Vaddå vill du inte att Skorpan ska gå omkring i ett par sköna lekbara tajta lackshorts i sommar, jag ser inte problemet?:) Seriöst så undrar man ju om det är barn eller glädjeflickor de gör kläder för ibland, men som sagt några guldkorn finns ju ändå. Huller om buller dock i butiken så jag spanar på allt på hemsidan sen går och klämmer på´t för att se om kvaliten verkar okej, så slipper jag bläddra bland skiten. Söndag ska vi tyvärr bort på påskmiddag hos min mormor. Puss

anna sa...

Haha med en glitterbolero till;) Ni kan inte lördag efter lunch? Puss