torsdag 25 mars 2010

[ANNA] Torsdag!

Nästan all vaken tid här hemma går åt att sitta och titta på det lilla livet vi har skapat. Vi pussar så mycket på henne att hon nästan fått eksem i ansiktet. Just nu ligger en nyammad Skorpan i pappas knä och sover tungt, pappa spelar tvspel. Jag sitter brevid och bloggar lite. Vi får mer och mer rutin på det här för var timme som går, det flyter på bra. Jag prisar gudarna för en man som har mer snits på att byta blöja än vilken fyrbarnsmor som helst. Linus sköter marktjänsten med tvätt, matlagning och många blöjbyten. Det är väldigt skönt eftersom jag har lite läkande att göra och det gör rackarns ont att resa på sig/sitta ner. Idag tog vi en promenad på stan, det tar sin stund för jag hasar fram lika fort som innan jag födde barn. Men det är väldigt skönt att komma ut och få luft. Skorpan slocknar så fort hon hamnar i vagnen och vi börjar rulla på kullerstenen här hemma på gatan.

Här ligger Skorpan utslagen på pappas mage.

Linus valde ut lite ny garderob till Skorpan på stan, nu ha hon även fått sina första kalasbyxor, dom ska vi inviga i påsk!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna! Jag hoppas att man får träffa er
snart, så att jag får känna lite på sötnosen.
Det var ju länge sedan som jag höll i en lättviktare.
Kram Cilla

Maria sa...

duktig du är som orkar ge dig ut:) jag älskar när de små sover så där ihopkurat på bröstet:)

Anette sa...

Men åh så söt hon är! Och vilken tofs i nacken ;)
Fina kläder till en skönhet! Kram

ditte sa...

Hon är verkligen helt underbar..

Maria Persson sa...

Men stoooora kramar till er, vilken liten underbar :) Har äntligen hittat din blogg, kommer följa den flitigt. Ha det så bra ni bara kan, kram Maria P