onsdag 10 mars 2010

[ANNA] Hepp igen!

Eftermiddagen bjöd på en fika på Fräckas med Johanna. På vägen hem såg vi att Timarii hade utförsäljning, 50%, så jag slog till på lite Marimekko presentpapper för 12:50/rullen. Vilken jävla skitaffär det är, billigt tingeltangelskit som inte ens är billigt och sur personal. Lysande affärsidé, eventuellt därför dom har utförsäljning nu. Nu ska jag börja med kvällsmaten, en mustig morotssoppa det ni, det blir finemang!


Förresten, hittade den här bloggen (vill man slippa bilder på barnbajs, bröstmjölksfläckar och kejsarsnitt in progress så hoppa över det). Det är en kompis till Katrin Zytomierska som är nybliven mamma och bloggar minst sagt öppenhjärtigt om allt vad det innebär. Ja ni vet ju hur Katrin är, hennes kompis är rätt frispråkig med. Jag blev inte avskräckt, snarare var det bara uppfriskande med folk som säger som det är. Sen känns hon ju ganska stressad över att gå ner i vikt och det får stå för henne. Sånt tycker jag känns trist. Klart jag förstår om man inte vill se gravid ut i ett år efteråt men när det blir en känslomässig stress. Som stjäl positiv energi ja då känns det synd.

3 kommentarer:

Maria sa...

Jag snubblade också in på hennes blogg men jag blev så jävla förbannad! Nu vill jag ju också gå ner de där sista gravidkilona men man ska fan inte BANTA när man ammar, ungefär lika pantat som att röka när man är gravid...banta är egentligen rätt puckat även om man inte ammar, ät rätt och rör på dig istället (är sur idag, sorry) hoppas du mår bra och inte tycker det är allt för jobbbigt att gå över tiden..tänk bara att snart är din lilla varelse här och du kommer se ditt underbara barn och bara gråta av lycka (det gör jag varje dag, det gör riktigt ont i mig för jag älskar Elton så mycket:)

Maria sa...

ok, nu är jag inte lika förbannad längre:) Tjejen verkar ju ändå ha lite koll, hon bara använde ordet banta på ett annat sätt än vad jag gör...

Anna sa...

Helt sant! Nä som sagt det är ju individuellt hur man uttrycker sig och hon menar förhoppningsvis inte så. Det är ju så individuellt hur man uppfattar saker man läser också! Nä äta rätt och röra på sig är helt min melodi. Jag är okej än så länge:)Längtar dock som en tok efter ögonblicket jag får upp det lilla livet på magen!