tisdag 2 mars 2010

[ANNA] Men vad gör jag uppe?!

Uppe med tuppen! Lite trött är jag allt, somnade vid ett vaknade vid sex. En gång däremellan var det en kisspaus också. När jag vaknar och är kissnödig fattar jag knappt vad som händer först. Jag vaknar av att det gör ont, det får inte plats mycket i den här blåsan inte! Jag kröp ner i sängen och myste lite med en sovande Linus tills hans klocka ringde halv sju. Då gick jag upp med honom, serverade frukost och gjorde honom sällskap(jag åt en halv limpa typ, hungrig tjej). Sen packade jag Linus matlåda och pussade iväg honom till jobbet. Linus blir lite fundersam minst sagt. Vad har hänt med kvinnorkan-kvinnan som han blev ihop med för sex år sen? Hon som tyckte att karlarna minsann kan packa sina egna jävla matlådor. Framför allt tyckte hon att det var ovärdigt att gå upp ur sängen innan halv tio. Äh den kvinnan är 30 år, hemmafru för tillfället, snart mamma och framför allt kär.

Fast nu börjar ögonlocken hänga lite, jag ska nog bara blunda lite en liten stund. Det är fortfarande rätt ovärdigt att gå upp innan halv tio. En bra tumregel är att inte gå upp ur sängen för mindre än 1000 spänn, överhuvudtaget. Måste kolla upp vad Försäkringskassan ger mig per dag i föräldrapeng. Misstänker att den inte är några 1000 pistoler om dan direkt. Nä ni, ju mer jag tänker på det ju sömnigare blir jag. Hoppas bebisen vill sova en liten stund, just nu är det både hicka och morgongympa i magen. Förresten vad obehaglig Nyhetsmorgons Lennart Modig är. Det är något med hans stirriga, uppspärrade blick som gör att han ser väldigt seriemördare ut. Och varför får han bara göra praktikant/lokalreporter-inslag. Har inte han jobbat på tv4 sen starten? Idag käkar han gröt med en för mig okänd kvinna.

Linus! Läs detta, folk dör ju som flugor den här vintern;)

Ha en fin dag, det ska bli sol och fint säger ryktet!

4 kommentarer:

Maria sa...

Jägarns vad tidigt du är uppe och studsar syrran! Det är rätt, man ska ta till vara på dagen ;) haha
Hoppas att du kommer ut nåt idag, som sagt ser ut att bli riktigt fint väder :)
Snart är det dags att bege sig till jobbet, jobbar inne i stan idag så jag får en liten promenad i solskenet.
puss på dig syrran

lee nus sa...

ja fy fan folk är flugor och förtjänar att dö därefter!

banditgrrrl sa...

Hahha! Nu ter sig ju mitt uppe-med-tuppen sms som lite fånigt! Ses sen! Kram

Anna sa...

Johanna!
Hahaha det är ett jävligt force majure-undantag att jag va uppe så dags;)
Ses sen! puss