måndag 6 januari 2014

trettondagen

 här bor vi!

 Skorpans rum, vi hittade en tvmöbel i teak som blev toppen som bokhylla med mysig läshörna, Skorpan älskar ju böcker. Den gamla fåtöljen har följt med från förra rummet, i den läser vi godnattsaga varje kväll.

 Grynets rum, jag smög på henne och fotade med blixt nu ikväll när hon somnat, kramandes sin snuttefilt. Ikväll somnade hon när Vilma och Skorpan sprang fram och tillbaka genom hennes rum och tjoade. Den där bebisen alltså, somnar varsom och när som utan nåt vaggande eller vyssande. Skorpan och Grynets rum angränsar till varandra.

 ni ska få mer av vårt sovrum, här är lite av öppna spisen, här inne valde jag en tweedmönstrad tapet, Linus älskar den och säger att hela rummet känns som en mysig pyjamas och det är ju meningen;)

 efter frukost gick vi på fågelmatar&leta nya lekparker-tur! kallt men soligt!

 jag ville ha en rejäl tvättkorg att bära upp den torra tvätten till övervåningen från källaren i, det hittade jag en häromdan:)
 dagens Gryn!

Min vardagslivskvalité har ju höjts med cirka 300% på tre dagar. Småsaker som ni andra redan njuter av är ren lycka för mig. Diskmaskin, herregud, jag skrattar varje gång jag plockar i den istället för att ställa mig och diska i en halvtimme. Jag tvättar när jag vill och behöver inte gå tre våningar i trappor för det. Jag har åkt och storhandlat och parkerat utanför ytterdörren och klivit innanför dörren med maten. Inte slitit med att kånka upp all mat och sen åka och parkera. Jag packade dessutom in i "hel" kyl och frys och inte sån delad som blir proppfyll direkt.

Syrran, Markus och Vilma kikade förbi efter middagen med en finfin inflyttningspresent, kusinerna for upp och ner till Skorpans rum och busade.

5 kommentarer:

Maria sa...

Visst är det underbart med grejer som får vardagen att flyta på lite lättare. Fint!:)

Yvvi sa...

Vilket charmigt hus!! Så kul att äntligen få se, har varit väldans nyfis måste jag erkänna. Snygga tapeter ni valt också! Fullpott verkar det som! Och stor igenkänningsfaktor på det du skriver, minns när vi flyttade från vår lgh på Kanberget till bostadsrätten. Lyx!
Lycka till i er nya bostad!

Anette sa...

Åh så fint ni har det!

Förstår din lycka! Jag ser också fram emot en hel del av de grejerna ;)

Lovisa sa...

Guu så fint. Både utvändigt och invändigt.

Anonym sa...

Visst är det härligt Anna !! Aldrig haft torktumlare ; måste va Guds gåva till mänskligheten, precis som diskmaskinen !!
Grynet i storform ser jag ! Kram till er alla från Skåneland