fredag 24 januari 2014

freda

Skorpan fortsatte spotta ur sig otroligt färgglada ponnisar och fjärilar efter frukost

 
 på eftermiddagen kröp hon upp med sin pixiboklåda i läshörnan

 myste lite med syrran som älskar att ligga på Skorpans säng och spana vad Skorpan gör

 När jag lagade middagen passade jag på att koka morot som Skorpan fick mixa. Grynet är 5 månader och vi introducerar smakportioner. Nu har hon ju sen ett par veckor fått smaka ditten o datten från våra tallrikar (lite pasta/potatis och sånt) ALLT slinker ner. Skrällen är inte enorm va;) Skorpan fick äran att mata sin syster, eller mata och mata Grynet tog skeden själv och förde den under hänfört flämtade till munnen. Morotspuré äter man i bar överkropp nåt har man ju lärt sig sen förra ungen;) Hon hade nog ätit rent utan problem men vi tog det lite lugnt för den lilla magens skull.

så här glad är man när man äntligen får nåt annat en mjölktjaffset (som jag nog skulle tro att det är nog med rätt snart) Köpte gröt till henne när jag handlade sist den tänkte vi introducera under veckan. Sen får det bli frukost/kvällsmål precis som vi körde till Skorpan, välling är vi inget för här hemma. 


Kvällens På Spåret gick okej iallafall, jag satte alla tre växtplanscherna och Imperiet och Regina Spektor (det är ju sånt jag lyssnat på i mina dar) sen tog vi några på Ryssland och nån här och där. Resten av kvällens tv-tablå såg ju så där ut så nu ligger vi och slösurfar brevid varandra i soffhörnet.

Inga kommentarer: