torsdag 23 januari 2014

torsda

 Grynet väckte mig imorse så jag tog med henne o smög in till den sovande Skorpan och la ner Grynet under täcket hos henne. Skorpan älskar att vara nära henne, kramas o mysa. Jag gick ner och gjorde frukost. Efter frukost blev det dusch och bad för samtliga kvinnor i familjen. Att bada Grynet är lite som att handskas med en inoljad skinkstek med propeller i en balja vatten. Hon älskar att bada men är fullständigt sjövild, det tog en halvtimme att torka upp i badrummet.

 efter lunch gick vi bort till vårt ICA för att hämta en beställning med lite udda glödlampor

När Linus kom hem från jobbet, han slutade 14 idag så var vi startklara för att åka till en loppis och spana gamla ramar. Dessvärre hitta vi inga bra ramar den här gången och inga storfynd som dom nedan men väl några vackra små ting. 

 det här är nog mina bästa loppisfynd, Grynets gungstol en äkta Nesto jag betalade 120:- dom brukar ligga på 1500-2000:-  Jag ville ha en läsmöbel i båda barnens rum och Skorpan har ju sin karmfåtölj. Där läser vi godnattsagorna. Sen det bästa vet ni ju, den danska kökslampan som jag betalade 50:- för och som kostar ca 2800:- Vet man vad man letar efter så älskar man loppisar:)

Skorpan fick påfyllning i sin minst sagt gedigna pixiboksamling, hon brukar hämta lådan så sätter vi oss i soffan och plöjer ett par 10st.


Nä nu ska jag stänga av till fördel för min man och ett avsnitt Walking Dead. Vi har nyss påbörjat en sproilans ny serie så det har bara kommit två avsnitt hittills så det får bli lite Walking Dead i pausen (fast det börjar bli lite tröttsamt nu faktiskt, som Lost eller Prison Break man får nog liksom). 

Ni vet ju hur lätt Linus snöar in på saker sen har han läst allt som går på två dar typ. Så var det med bebisar, bilar, kameror bland annat och nu med lampor. Guud vilket varmt ljus det blev (satt upp en lampa i fönstret) säkert 4000 Kelvin miiinst! Nörderi är ju charmigt ;) Han är fin och vet en herrans massa min härliga make. 

Inga kommentarer: