onsdag 22 januari 2014

onsda

 Vi fick spontant lunchbesök av Mattias&Ingrid (dom hade studiedagsledigt) finfint sa vi som börjar bli lite sällskapstörstande eftersom vi bangar föris den här veckan med (tänkte dom skulle totalsanera stället innan jag sätter min fot där igen, det gör dom va?) Barnen tryckte i sig ett helt fat pannkakor och Mattias bjöd mig halva sin lunchlåda, fint som snus. Något minst lika fint var ju att Mattias hade med sig semlor, inte vilka semlor som helst utan från Ronaldos. Har ju hört talas om dom rackarna men inte smakat nån än och herremingud jag behöver aldrig nånsin äta nån annan semla igen. Vafan jag ätit tidigare, torra bullar med spraygrädde typ? det tyckte jag var semla då. Inte längre. Linus och jag är frälsta. 



 Linus kom hem från sin långdag på jobbet. Skorpan och jag bakade pizza, ett glas rött till det, mycket gott.

 innan läggdags, Skorpans nya favoritspel, Löjliga Familjer.

När jag kom upp till Skorpans rum och skulle dra ner persiennen blev jag som mor lite gråtmild. Där på hennes stol brevid sängen hade hon prydligt hängt sina kläder. Vi har aldrig sagt till henne om kläderna nån gång. En sak i taget liksom, plocka ordning på sina leksaker innan hon går och lägger sig har vi som regel, men kläderna har vi inte kommit till. Det löste sig självt när man är en stor och förståndig tjej.

Inga kommentarer: