fredag 10 januari 2014

freda

Just nu. Linus jobbar kväll, Skorpan sover, jag och Grynet kolla På Spåret.


Förmiddagens kaos och byggdam har lagt sig. Klart vi ibland vill äga huset, men idag när sprillans ny varmvattenberedare och spis installerades utan att det kostade oss ett endaste kändes det fint att hyra. Skorpan var i högform överlycklig över alla hantverkare att fråga saker och prata med. Elektrikern var en klar favorit, han har dessutom en liten tjej i Skorpans ålder så han visste precis hur han skulle "förhålla" sig till henne. Skorpan fick dessutom hjälpa honom med att ge honom verktyg och material han bad om. Nu väntar vi på en skåpslucka i köket samt en matta och mattläggaren nästa vecka, målning av trapp framöver, så ska det nog vara ordning här. På den fronten. Lite lådor och fix är ju givetvis kvar. Jag skulle ju vilja fixa till gräsmattans kala fläckar och dra upp dom skitfula buskarna som omger huset, vi får se vad vi lyckas med när det blir varmare.

Vart köper jag min vita mörkläggningsrullgardin till en överkomlig peng? Vi hade en i Skorpans förra rum som var från IKEA men dom verkar inte ha längre (?) Jysks utseende behagade mig inte och Hemtex var lite dyra.

- Mamma, när jag blir stor och gått i skolan så ska jag träna som Maria. Då behöver jag låna en vuxenhandduk av dig till när jag duschar efter träningen. Jag antecknar Skorpan. Alltid bra att vara ute i god tid. Härom kvällen undrade hon om jag och Linus hade nåt mer jobb än ICA/pers ass (vi har så välbetalda jobb att vi inte behöver det Skorpan (...). Frågorna avlöser varandra här hemma.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Åh vad jag älskar dessa frågor och tankar som susar i deras små hjärnor. Charlotte tyckte idag att vi kunde ta en rymdraket och åka till farfar Rune, för moster har sagt att han är i himmelen nu. Och hon tyckte ju faktiskt att det var ganska längesedan de träffades. Kloka små :-)

Moster Maria sa...

Haha, klart att hon ska träna som mig, ska lära henne allt jag kan och ta med henne på roliga pass ;) Fast juförsig skulle hon gå klart skolan först så vet i hundan om jag är så pigg och fräsch då ;)
Ps:Vuxenhandduk, vi löser det! Ds

Puss