tisdag 7 januari 2014

tisda

 Skorpan drog fram Brio järnvägen efter frukost och satte igång ett byggprojekt. Jag bäddade rent i vår säng, bebisen ville kissa jättemycket brevid blöjan när hon låg på den. Tack. Så är dagarna med två småbarn och flytt. Man har massor att ta hand om men oftast blir det två steg fram och ett tillbaka ungefär. Det är tvätt, mat, blöjor och så om o om igen o däremellan ska man lyckas få ordning.

 Grynet ligger gärna på syrrans säng o spanar. Skorpans närhet räcker gott och väl för nöjd bebis när deras mor far fram som ett streck.


 Glöm golvet, det ska in nytt som är lite mer kompatibelt med tapeten;)
Jag sminkade mig och gick sen för att hänga tvätt. En stund senare kom Skorpan ut från toan krigsmålad med min ögonbrynspenna. Jag förklarade för henne att det bara är stora, vuxna som sminkar sig. -Men jag är ju stor mamma, mina ben går ju ända ner till golvet! Ni vars ben som inte når ända ner till golvet är välkomna att förklara hur små ni känner er...

 Vi har ju inget rum som står och skräpar att använda som "kontor" så vi har en kontorshörna istället. Chiffonjén tar minimalt med plats och vi ställer dit en stol när vi ska sitta där. Loppisfynd för 300.-
  
Skorpan har senaste veckan börjat måla djur, det är katter och ormar mest. Dom är superkul!

Vi dagens middag sa Skorpan plötsligt kan ni berätta om när vi var små ? Vi fick berätta om vad våra kompisar hette, vilka lekar vi lekte och vad vi gjorde i skolan. När vi växelvis berättat om vår barndom så säger Linus att nu har jag nog inget mer att berätta. Då vänder sig Skorpan till mig och säger men du då, ska vi prata lite mer om dig? Haha jag har fött Malou von Sivers. Ibland undrar jag om det är min treåring jag pratar med eller en vuxen. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till i ert nya hus Anna. Ser jättefint ut. Mycket jobb förstås, men väl värt allt arbete när det är färdigflyttat. Sen är det ju bara resten av allt "normalt" arbete! Jag förstår att ni har roliga stunder med Skorpan, en klok liten flicka, tycks det! /Ingegärd

Anonym sa...

Vilket härligt hus det ser ut att vara! Kram
/Bea

Anna sa...

Tack snälla Ingegärd och Bea:)!