torsdag 2 maj 2013

[ANNA] torsda

Idag slutade hela familjen tidigt, jag kom hem 5 minuter innan övriga familjen och slängde på kaffe som jag packade ner i picknickkorgen. Skorpan och Linus kom hem, snabbstopp för att kissa och byta till *tunnare kläder. Sen gjorde vi en varsin strut med glass som vi åt på vägen till lekparken. Vi slappade på en bänk i solskenet medans Skorpan åkte rutschkana.



Skorpan fick en ny boll idag och var väldigt glad, stor och grym studs!

Efter middagen tog jag en snabb sväng på stan, agenda strumpbyxor modell gravid. Det kunde jag ju fetglömma! Det finns två nyanser att välja på i mammastrumpbyxor, svart eller skokrämsbrun (ni vet den där traditionella hudtonen "amber" som strumpbyxtillverkarna envisas med, jag har inte sett en enda människa som har den hudtonen!) Jävligt förolämpad stegade jag hem.

* Skorpan kom från den arktiska förskolan och var klädd i fleece, jacka och överdragsbyxor (dessvärre hade den här mamma gömt mössan för dom) eller så hade man ju kunnat sätta ett äpple i munnen på henne och lägga henne på en bädd grönkål, ett annat alternativ..ehrm..Alltså jag säger ingenting om morgonen och förmiddagen då är det lite kyligt fortfarande men sen! Ni vet ju hur det är, är man inte fleecefodrad från september till mitten på maj får man lungsot. Linus och jag är såna galna föräldrar som vill befria alla påpälsade barn. 

Inga kommentarer: