söndag 19 maj 2013

[ANNA] sönda

What´s up sen senast då?

Nä men jag har ju tillbringat helgen på Maxi, Linus hela gårdagen i Kalmar med bröllopsfotografering. Jag sitter i detta nu och bloggar samtidigt som jag sneglar på Linus laptop och bröllopsbilderna. Görfina. Hoppas vi kan bjuda på nåt smakprov sen när brudparet sett dom. Bruden är smokin´ dö-het kan jag meddela. Öppnade nyss min mail och svaret från Brandos om vart fan mina skor är. Nä men det var ju en personal som hade satt på en returlapp istället för adresslapp på min kartong, sen har den blivit stående som en oöppnad kundretur i en månad (fast Brandos i 3 mail påstått att jo, men visst vi kan se att dom är på väg... Så kan det gå sa flickan. När man försöker driva en webshop som säljer skor och gruppboende kombinerat. INTE ett vinnande koncept har jag vänligen upplyst dom om.

Skorpan och Linus dag då? Jodå dom hakade på kusinen och Markus ut i skogen i förmiddags och blev bjudna på lunch där. Skorpan plockade med sig en objuden gäst från skogen. Jag hittade en fästing som bitit sig fast på hennes hals innan middagen, som jag knep snabbt som tusan med en pincett. Man är ju strateg numera, lärt sig en hel del på 3 år som förälder, gör ingen grej av något och tänk snabbt. Ni kan ju tänka er själva approachen men herregud Skorpan du har en fästing på halsen!! Fy faaan va otäckt, ett djur!! Stå still! Förmodligen att barnet hade stått still och inte fått femton nojjor och neuroser efteråt. Nä istället kör vi:  Oj Skorpan du har skräp som sitter fast där *ryck från ingenstans*. Aj hojtar Skorpan och vevar med handen och jag tappar det levande fästingaset som försvinner på köksmattan, Linus och jag dyker ner och börjar leta efter det viktiga skräpet-som-satt-fast med en konfunderad Skorpan som tittar på oss. Hittar det inte och dammsuger mattan i en halvtimme.

Ikväll myser vi med regngrått väder utanför rutan framför denna. Jo, visst, precis under 7.0-spärren men vi har en bra känsla och vår sinnesstämning för kvällen (och vi är jävligt trötta båda två) säger att den är lagom lättsmält.



Inga kommentarer: