onsdag 22 maj 2013

[ANNA] onsda



I förmiddags var jag hos barnmorskan, Skorpan och Linus följde med så Skorpan får se lite vad som händer. Hon var väldigt fascinerad över magmätning och så lyssnade vi bebisens hjärtljud. Barnmorskan visade med en dock hur bebisen ligger ihopkrupen i min mage. Dagens barnmorskebesök startade med en aha-upplevelse, jag har hela tiden tyckt att barnmorskan känts väldigt bekant men tänkt att jag säkert sett henne på Storken när jag väntade Skorpan. Det visade sig att barnmorskan kände detsamma och när hon tills idag tagit fram min förlossningsjournal så visade det sig att hon var med vid Skorpans förlossning, numera jobbar hon på Storken och jag hamnade hos henne. Oddsen för det?! Säger lite om hur smärtpåverkad och hög på lustgas jag var haha. Vi pratade lite om min förra förlossning och mina tankar runt den och skrattade gott åt barska ryskan som slet ut Skorpan med sugklockan. Ni kanske minns henne? Hon som kom in i förlossningssalen och skällde ut mig efter noter. Intressant approach på halvt medvetslös kvinna som försöker överleva och födda barn i förlossningens slutskede. Min barnmorska beskrev henne som otroligt effektiv på att förlösa barn men att hon saknade social skills. Milt uttryckt. Från Storken gick vi till torget och köpte jordgubbar på vägen hem.

Efter lunch åkte Linus till jobbet. Skorpan och jag fick besök av Ingrid och Malin. Barnen busade och hoppade studsmatta och vi hade en härlig lekdejt.

 Ingrids indiannamn är eventuellt " liten snabbfot" men Skorpan hann ifatt!

 fröknarna sötnöt, Ingrid shoppar nudlar och Skorpan petar näsan



 kvällsbus med kusinen, Maria har varit i Ullared och barnen fick bland annat en varsin liten rockring, Skorpan älskar den!

 barnen hittade en humla

en rockring, insektshink och gatukritor, supersnällt syrran!

 bebin är inte bortglömd, ett litet klädpaket från Tradera (60:-) och en ny grön frottébody
blir ju inte lika mycket shopping den här gången, bebiskläder finns (underdrift) MEN den här bebisen kommer ju på sommaren till skillnad från Skorpan och några tunnare plagg behöver vi. 




2 kommentarer:

Linus Forsberg sa...

Om ingrid får se bild 7 och sen bild 8 så kommer hon nog att vilja tvätta händerna och äta med bestick resten av veckan.

Anna sa...

HAHA!
Ingrid jag budar över lite handsprit!