måndag 27 maj 2013

[ANNA] månda

Kulturkofta-barnet somnade till stillsamma toner från Jan Johansson - Jazz på Svenska (vem vill inte göra det liksom, Linus och jag älskar den, så otroligt vacker musik!). Linus och jag stod och tittade på henne en stund i dörröppningen där hon låg och drog djupa andetag. Hon är särdeles fin den där tjejen och om inte allt för länge har vi en lika fin till (något, vad det nu kan vara som bakas i magen).



Den här veckan är en sån där tidiga mornar/mycket förskola-vecka så släcka tidigt för att palla. Jag har känt mig rätt trött och sliten sista tiden. Påbörjade *Blutsaft-kur för två dagar sen, i med lite extra järn så kanske det blir rätsida på´t. Sen ska ju tilläggas att första graviditeten är ju en picknick med glass och ballong. Man kan ju lägga upp fötterna på soffbordet stup i kvarten om man skulle känna för det. Andra graviditeten fullt ställ med barnet man redan har, när man inte ska hinna med hushållssysslor och jobb morron till kväll. Kör bare kör hörni! Imorn ringer klockan 05:30, jag får lifta med min brother-from-another-mother, Markus. Vi har bara en bil i ett par dagar och lägligt nog matchade våra arbetspass. Vi bor ju inte bara i samma hus. Våra jobb ligger ju ett stenkast från varandra. Keep it in the family hörni;).

* borde ju inte heta BlutSAFT, snarare Blutslagg, Blutblä eller vafan som helst som rättfärdigar hur vidrigt det smakar. Fi fan. Dom som gör Blutsaften vet inte vad saft är det är tydligt. Saft är iskall rosa rabarbersaft, mild och söt. Inte smutsbrun trögflytande sörja. 

Inga kommentarer: