lördag 6 april 2013

[ANNA] lörda

Det är svårt att hålla sig för skratt när Skorpan ligger och "söver" sig själv. Hon ligger och pratar högt för sig själv om allt mellan himmel och jord, saker hon gjort under dagen eller vad som helst. Skorpan läggningsrutin går långt tillbaka och den har vi för plan att applicera på syskonet också. Nånstans mellan 18:30 och 19 läser vi en bok sittandes i hennes fåtölj, hon lägger sig sen i sin säng, önskar en sång som vi sjunger sedan säger vi godnatt och lämnar dörren öppen och går ut och styr med diverse utan att smyga. Varannan kväll nattar jag och varannan kväll Linus. Skorpan ligger och pratar med sig själv i 5-10 min sen sover hon som en stock. Hon tycker det är tryggt att ligga och lyssna på oss när vi plockar/stökar runt i lägenheten. Klart det var lite vilja och jobb när vi inledde det men något vi var fast övertygade om var att börjar vi tidigt blir det mindre jobb med det och så var det verkligen. Det är skönt att skörda frukten av det, att ha en kväll för oss själva som börjar tidigt och man inte riskerar att somna brevid barnet (för det skulle jag säkert om jag låg hos henne).


Fick det här mms:et idag från biobesöket. Väldigt lyckat hade det varit! Lovisa du ser att du fastna va;) Jajemänsan, ett par stolar ifrån en annan bloggmamma med dotter. Skorpan återberättade det för mig när jag kom hem från jobbet :vi var på bio, jag satt på en pall i en rullstol, vi tittade på tv det var jättekul jag fick vuxengodis! frågor på det? Jo alltså det var en sån barnkudde på ett biosäte (som enligt Skorpan såg ut som en rullstol). Enligt henne är huset bion, sen tittar man på tv i bion liksom. Vuxengodiset är oklart, nej Linus hade inte köpt Anthon Berg åt henne. Hon fick några lysmelk (hennes favvochoklad).

5 kommentarer:

Lovisa sa...

OMG jag är pappazarri-fotad! Är jag känd nu?

anna sa...

Lär ju sälja den när du blir känd;)

Lovisa sa...

Det är dock en väldigt spännande bild på mig. För det första ser det ut som om det sitter någon bortom mig, men jag satt längst ut så det är ju omöjligt. För det andra så ser det ut som om jag dricker något me n vi hade ingen dricka med oss. Är bilden manipulerad?

anna sa...

Haha nä det får vi fråga Linus;) jag trodde också du drack nåt!

Linus Forsberg sa...

Det är väl nåt läskigt på filmen, typ när Alfons sopar till ungen på fotbollsplan.