onsdag 24 april 2013

[ANNA] drömma sig tillbaka till Italien..

Jag blickar ut över hustaken från soffhörnet, det är grått, regnet smattrar mot rutan. Linus är ute och joggar (fan diplom på den asså) Jag sitter under en filt och tänker tillbaka på det här istället..

 huset där vi bodde..


 poolen med utsikten och stillheten..

  den gamla järnvägsbron som var minst sagt ståtlig


ljumma kvällar


 och Skorpan som utforskade i pjamas och sommarklänning..

hotellet Linus och jag bodde på och utsikten från vår balkong


4 kommentarer:

Lovisa sa...

Vi konstaterade det för några veckor sedan att resor har man glädje av så långt innan, under och så så långt efteråt också. Why gör man det inte oftare? När har man någonsin ångrat att man lagt pengar på en resa? S fort barna kommer upp sig lite i flygplansvänlig ålder så ska vi banne mig resa. Iaf vartannat år. Det bestämde jag nu efter ditt inlägg :-)

Anna sa...

Indeed Lovisa! Det var baske mej en lysande"bestämning":) Skorpan var 2,5 när vi åkte till Italien som var vår första resa som familj. För vår del kändes från 2 år som en skön gräns för att åka första gången. Hon förstod att flyga (och att sitta still på planet och bete sig;) hon hade verkligen behållning och minns, hon var tillräckligt stor för att man inte skulle vara för stressad över för mycket sol/värme. Tillräckligt stor för att inte vi behövde "passa" på henne hela tiden utan också kunde koppla av.

Anette sa...

Lovely pics! Love vaycay :)

Anette sa...

Lovely pics! Love vaycay :)