torsdag 11 april 2013

[ANNA] dokumentär

Kollar på denna. När den danska mamman plockar ut nappen på sin lillan dotter och ger henne colaflaskan blir jag rätt provocerad. Här hemma dricks i princip ingen läsk alls, skulle uppskatta det till 2-3 glas i månaden. Det är jag och Linus då. Skorpan dricker ingen läsk ännu. Klart hon ska få dricka läsk, men det kan gott vänta ett bra tag till och när det blir så är det som med godis en gång i vecka skulle jag tänka mig. Jag vet inte när jag ska dricka läsk, till maten? Nä fy va äckligt då vill jag ha vanligt vatten/mineralvatten ibland så maten får smaka. Den enda gången läsk passar liksom är ju till hämtskräpmat eller chips och inget av det är vi storkonsumenter av. Är jag törstig hämtar jag aldrig ett glas läsk, det släcker ju inte törsten, då vill jag ha vatten. Vatten eller juice.

Intressant dokumentär men snart börjar något roligare, väldigt efterlängtat, Bukowskis på 8:an. En av mina favoritserier!


Inga kommentarer: