lördag 25 februari 2012

[ANNA] vår i luften!

Den här helgen har jag tagit ut 2 semesterdagar för att vi ska få ihop det här hemma, Linus jobbar 9-22 lörd/sönd. Skorpan och jag har roat oss med att busa med kusinen i en vårsolig lekpark på förmiddagen. I skrivandets stund så är klockan 14, Skorpan sover fortfarande middag och min tvättstugetid har börjat. Världens snällaste syster erbjöd sig att börja tvätta åt oss. Jag vill inte gärna lämna Skorpan i lägenheten själv, även fast hon sover, därför tänkte jag att tvätten fick vänta men när nån erbjuder sig liksom...

Apropå Estelle, otippat som tusan och mest förvånad blev nog jag haha. Jag har alltid haft Estelle som namnförslag på en framtida dotter redan innan jag träffade Linus. När vi sedan blev gravida och började dividera namnförslag så drog jag ju givetvis upp det men Linus ratade det totalt. Så bara så ni vet det kungahuset, Linus gillar inte Estelle. Även om jag fortfarande tycker Estelle är väldigt vackert så är jag Linus evigt tacksam att han ratade det. Dussinnamn är inte vår stil här hemma som bekant och det kommer nog dessvärre Estelle bli nu.

 Skorpan och jag köpte tulpaner på självplock häromdagen.

 dagens busiga barn kröp över stockar och under staket, jagade varandra och lekte hinderbana.

hörni The Hurt Locker på SVT2 ikväll, riktigt riktigt bra!

Inga kommentarer: