tisdag 21 februari 2012

[ANNA] fettisdag fackis..

Alltså vi sover fasligt dåligt just nu familjen. F Ö R B A N N A D E  H O S T A! Gud jag blir vansinnig. Kändes precis som jag somnat till när min klocka ringde 05:40 imorse. Idag har det varit fullt ös medvetslös. Vabuari som Försäkringskassan lite vitsigt kallar februari är ju inte bara fylld av vab utan även barnens päron blir ju smittade. Min dag på jobbet har mest gått åt till att ersätta, ringa och fixa för att lösa bemanningen. Ska bli skönt när våren kommer och Sverige blir friskare igen! Jag är vansinnigt trött på att vara sjuk själv också! Jobbdagen gick i 180 knyck och helt plötsligt var klockan 14 och min avlösare uppenbarade sig och jag fick stämlpa ut och sladda hem. Skorpan har varit feberfri idag men är fortfarande väldigt snorig, hostig och aptitlös. Vi tog en kort promenad för att få lite frisk luft i lungorna. Dagens soliga väder och smältande snö ingav hopp om livet.

Apropå semledagen som det ju faktiskt är idag. Käre värld vad mina bagarkollegor på jobbet har bakat semlor, nåt helt vansinnigt faktiskt! Strax efter öppning kom flera företagskunder och köpte lådvis. Personalen gick inte lottlös det stod allt en plåt åt oss i fikarummet, jag klämde en halv. Jag ääälskar semlor fy fabian va gott det är. Måste lägga vantarna på en imorn när vi är lediga!

Skorpan har ett nytt väldigt kul uttryck för sig hon ska t ex måla fackis [faktiskt] eller läsa fackis. För det ska hon faktiskt pilutta så det så haha. Innan vi fick barn hade jag en magkänsla av att jag skulle få en liten Stina i Saltkråkan eller Lotta på Bråkmakaregatan-flicka. Det känns ju inte helt oväntat med min personlighetstyp;)

Nu: macka te maken och sista avsnittet Homeland för säsongen...fy tusan säger jag bara. Usch det är så spännande att man mår illa. Hålla sig vaken till kvällens Dox känns rätt otroligt...

för jag är påväg hem fackis..

Inga kommentarer: