torsdag 16 februari 2012

[ANNA] Evening update.

Hemma igen. Vilken kväll, vilken show! Jag skrattade oavbrutet i 2 timmar, stundtals så jag grät. Schyffert och Lindström i sin briljantaste form. Självutlämnande och träffsäkert. Till och med inlästa på geografin runt Linköping och diverse stadsdelar och kunde ta hem rungande applåder för sina "lokala skämt". Precis som jag och Linus anande när vi pratade om vad vi trodde showen skulle innehålla, så tog det väl en kvart innan dom krystade tomma väggorden var uppe på tapeten (haha). Dock fanns där en allvarlig kärna. Hur vi i dagens samhälle är så missnöjda med vårat boende, hur INGEN säger vi är nöjda som det är nu. Hur dom glossiga magasinen ska vara inspirerande men istället gör folk olyckliga. Människor som ständigt försöker fylla tomrum med nya prylar, ny inredning. Om vi gör om hemma så blir vi lyckliga..

Det finns inget dåligt i att vara nöjd, nöjd som det är. Vi önskar framöver ett större boende det ska jag inte hymla med. Däremot kommer vi aldrig jobba ihjäl oss, köpa nya möbler innan dom gamla är GAMLA( med gamla menar jag 8-10 år som yngst), vi kommer aldrig belåna oss över öronen. Det finns ingen lycka där. Inte för oss. Lycka är att vara tillsammans hela familjen. Som imorn, då blir det simhallen. Det kan ingen köksmaskin, recepttidning eller sjuttioelfte paret nya ljuslyktor mäta sig med.

4 kommentarer:

Maria sa...

Oj auch, vilken jäkla känga:p

Anna sa...

Det är det inte menat som! Det är snarare en fråga om val av livsstil och preferenser:) Jag har alltid varit en människa som varit lite trotsig och tvärtemot, den som alltid vill gå åt andra hållet när folkmassan går åt ett håll. Jag har betat av feminist, anarkist, vegetarian, vegan, punkare you name it! Alltid prefererat miljövänliga och begagnade saker, alltid misstyckt mot onödig lyxkonsumtion. Här hemma är upplevelser tillsammans om det så bara är en tur till lekparken eller simhallen viktigare än att t ex Skorpan har många/dyra kläder och leksaker. Vi är ju så förbannat hippie vettu;) Alla har sin livsfilosofi:)

Maria sa...

Ingen fara, tar inte illa upp, men du ger mig en tankeställare...fast mina kivilyktor står jag för!:)

Linus Forsberg sa...

men asså. dom där jävla väggorden. samt fondtapeter. folk som pysslar med sånt förtjänar ju faktiskt en känga. omän en känga från skopunkten, som är lite sådär sladdrig och på låtsas.

men ändå.