onsdag 1 februari 2012

[ANNA] min dag..i dubbel bemärkelse(dag hihi)

 En födelsedagsmorsa utrustad med ett favorithalsband.

Skorpan skolas in på dagis och Linus jobbar, stackars arma mamma som fick planlöst dra runt på stan på egen hand. Stackars stackars...skulle inte tro så va! Jag firade med att gå in på Hemslöjden som inte är en helt praktisk affär att gå och spana i med barn. Så där inne gick jag, pillade och synade, kollade in utställningen. Mitt emot hoppade jag sen in på Chocolat, valde mig två goda handgjorda praliner och en kopp kaffe och slog mig ner i fönstret, köpte även med mig favoritsconsen med hallon i hem. Vi bor ju ruskigt nära Chocolat så hade vi inte haft barn hade ni nog hittat mig där varje dag. Det är ett sånt där skönt lugnt fika-på-egen-hand-café.

 Vid 14-tiden var det dags att hämta hem Skorpis. Jag dök upp mitt i världens bus, Skorpan sprang runt och tokade med sin favvo-Anette och vikariemannen. Den sistnämnda var precis så snäll som han såg ut att vara och skulle vara på dagiset även imorron. Skorpan hade haft en mycket bra dag, ätit och sovit. Skorpan vet numera vad som gäller efter lunchen, fröken säger nu ska vi sova och Skorpan pilar iväg till sin sovplats, lägger sig ner och somnar (vansinne ju). Dock blev hon lite ledsen när jag kom, stackaren ville INTE åka hem. Linus kom hem nån kvart efter oss, han dök upp med en bukett blommor och jag blev tokigt glad. Vi firade min födelsedag med exceptionellt goda semlor och jag fick en mycket fin kofta ( med galet fina träknappar) av Linus i present. Där slutar det ju inte, han har även kirrat barnvakt till lördag och vi ska gå ut och äta, hurra!


Efter semla - promenad, för att inte dö i paltkoma.

Jag har haft en megasuperduperfin födelsedag och gratulationerna har strömmat in i brevlåda, på blogg och via sms:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis på födelsedagen!

Familjen Eriksson sa...

Grattis grattis från oss det är du och Cribbe som tillhör den äldre generationen om jag inte minns fel så står Linus och jag kvar på 20-talet en liten stund till :) och med andra ord joggar vi om er på fredag!

anna sa...

haha tackar snälla ni:-) jag och Cribbe får passa lårbenshalsarna på freda;-) dock är vår årgång en mycket bra sådan haha. Kul att det är helt tvärt om i våra förhållanden ju! Kram
Tack fina Bea:-)!

Anette sa...

Ett sent men STORT GRATTIS på födelsedagen!!!