torsdag 23 februari 2012

[ANNA] torsdagsupdate

Vaknade 04:30 av att jag hostade som en tok, när Skorpan för än gångs skull sov stilla och hostfritt så ska ju givetvis jag hosta så jag inte kan sova, lagen om allts jävlighet. Jag åkte till jobbet tidigt med huvudvärk, skön start. Skorpis skulle bara haft dagis idag också och sen inte förrän tisdag, så hon fick vara hemma idag också hon är inte helt hundra i aptiten än och hon hostar och snorar fortfarande. Så nu får hon vila upp sig ordentligt så tar vi nya tag nästa vecka! Skorpan har frågat efter dagis flera gånger så hon längtar nog tillbaka vill jag lova. Idag löste det sig smidigt, jag jobbade dag och Linus kväll så det behövdes bara en vab-timme mitt på dagen.

Snacka om att man kunde varit både blind och döv och ändå inte lyckats undgå prinsessfödseln. Jaja det är ju fint när det är glädjande nyheter och inte ond bråd död som fyller löpsedlarna men nu är jag skapligt mätt för dagen. Känns aningens krystat (ha ha) alltihop bara. Man blir ju lite fundersam när allt sker så väldigt schemamässigt och smidigt. Vickan jobbar verkligen till typ dagen innan, enligt schema, åker till sjukhuset och klämmer ut tösabiten på endast fyra timmar. Känns väääldigt naturligt. Hon, modern, mår f ö strålande. Alltså jag var lycklig, lycklig och innerligt lättad. Däremot not so strålande va? Hur går en prinsessförlossning till? Ett par djupa suckar, rosiga kinder och kanske lite rosa bomullstussar som tittade ut när hon tog i aningens. För hon kan väl knappast tagit i så hon bajsade va!? Jag gissar vidare på att när hon trippade upp för att kissa som sig bör så var det en änglakör som sjöng milda sånger i hennes urinrör. Absolut ingen som drog en meter taggtråd fram och tillbaka genom en stråle bensin. Inget kön som ser ut som en orangutangrumpa. Inget tragglande för att få igång amningen..Ingen förstoppning, inga hemorrojder, inga svidande stygn, självklart ingen kolik, ingen amningshormonsvett, inget nerverending illaluktande avslag kanske ett ynkligt litet trosskydd på sin höjd. Ack nej bara värmande vårsol, prinsesstårta och blomstrande ängar. Åh och en bal på slottet på det. Redan ikväll va?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klockrent Anna, salut!/ Sofia Almamamman

anna sa...

haha tack Sofia! Och du jag saluterar dig med du har ju som jag gjort det och kommit ut något som när levande på andra sidan;-)