tisdag 1 december 2009

[ANNA] Skönhet före funktion, alltid!

Alltså man bör ju alltid vara chic, inte sant? En skötväska på Babyproffsen låg runt 7-800:-, i diverse miltärtyger och andra smaklösheter. För ett par hundringar till kan man ju få en dödligt snygg, utan vettiga funktioner. Om jag fick välja skulle en skötväska se ut så här:

en sk "Smålandskasse" från Svenskt Tenn(fast inte i det tyget dock).



utan något av Josef Franks andra mönster, kanske nåt av dessa två, det skulle piffa upp den svarta barnvagnen!

3 kommentarer:

Anette sa...

Bra smak! Vi har ju en svart skötväska som "kom på köpet". Annars hade nog jag med köpt en vanlig och haft på vagnen...

fia sa...

hej :)
jag läser er blogg dagligen, är en bekant till frida.
jag har tänkt tidigare att jag skulle skriva till er angående skötväskor, min kusin sydde en så otroligt fin och även smart skötväska i sitt favorittyg. hade jag inte redan haft två hade jag aldrig tvekat utan sytt en till mej själv också.. om detta känns som ett alternativ för er så kan ni få mönstret..

.. inte meningen att tränga mej på!

Anna sa...

Hej Fia!
Kul att få "reda" på en läsare:) Du får gärna ge Frida en kopia på mönstret om du vill/kan!
Vad snällt av dig att erbjuda dig.