tisdag 22 december 2009

[ANNA] Dan före dan före..



Vi kom att tänka på hur sjukt kul det här är när vi satt och åt kvällsmat.

Min arbetsdag har jag spenderat i kassan, det har gått i ett kör kan man lugnt säga. Riktigt trött i både kropp och själ när jag kom hem. Vi fick julbord och julklapp i dag på jobbet, fint som snus. Många lediga/mammalediga jobbarkompisar var där, bla Nettan med sin charmör. På kvällen lagade Linus en gudomligt god lax till kvällsmat, som vi avnjöt till tända ljus. Vi kom på att det kanske inte blir helt många sådana kvällsmåltider en tid fram över sen. Nu tar vi tillvara lite helt enkelt. Klockan är snart halv nio och vi är dödströtta, det blir en dusch för min del och sen tv i sängen. Jag skulle nog ljuga lite om jag sa att jag kommer skutta iväg till morgondagens arbetspass, som sträcker sig över typ hela dan.

Linus årliga projekt/skötebarn är som vanligt julgranen. Det är han(och ingen annan) som ska vattna den. Han oroar sig för hur mycket/lite den dricker. Jag skojar inte om det första han gjorde när han kom hem från jobbet, hängde av sig jackan och gav mig en puss, gick rakt in i vardagsrummet och kontrollerade granstatusen.

2 kommentarer:

Anette sa...

Tack ;)

Hihi, kul att han tar hand om granen så den är fin!

tarmen sa...

så jävla roligt!