onsdag 30 december 2009

[ANNA] dagens öden och äventyr.

Innan lunchbuffén på China blev det en promenad i ett rimfrostigt Trädgårdsföreningen. Snön knarrade under skorna och man fick nästan lite Narniakänsla. På China träffade vi en longlost brother, Gucke Ekman som numera bor i Malmö, väldigt trevligt! Efter lunchen blev det squash för Linus del och fika för min del. Jag, Johanna, Frida B och Adisa fikade på Fräcka Fröken. Framåt kvällen vågade jag och Linus oss ut till Tornby för lite shopping. Våra psyken pallar fan inte Tornby, jag åker inte dit mer än när jag jobbar(och då går jag raka spåret in på Maxi). Kunderna i Tornbyområdet beter sig helt efterblivet! Speciellt dom i bil, det råder totalt undantagstillstånd i trafiken. Glöm allt du någonsin lärt dig på körskolan. Kör bara rakt ut var du vill, utan att blinka, skit i allt vad väjningsplikt och utfartsregler betyder. Kör så att andra får tvärbromsa eller väja, gör detta med en tom hjärndöd zombieblick. Vi tillbringade en och en halv timme i detta paradis och kom hem med; en 12tums laptop(till mig) spjälsängsmadrass, en taklampa, en vägglampa och lite annat gött. Imorron ringer väckarklockan 05:30, jajemänsan jobbardag för Forsbergs. Nyårsaftonskvällen bjuder på supé på Sangria i goda vänners lag.

Linus försöker illustrera hur kallt det är genom att andas ett vitt moln, det syns inte.


Viktor&Fridas ytterdörr pryds numera av ett gammalt konstverk jag införskaffade för en tia när jag bodde i Malmö. Det magiska är att den skiftar mellan Jesus/Maria och ett mellanläge har du Maria med skägg. Välkomna att komma och beskåda. Sen ser ni vårat datorinköp.

1 kommentar:

Anette sa...

Åh så fin dator!