måndag 21 december 2009

[ANNA] Nu är granen på plats!

Idag låg vi länge kvar i sängen och njöt av att vakna till en ledig dag. Vi pallrade oss sedan iväg till barnmorskan. Hon klämde och mätte, fick en förklaring till varför jag känt mig så himla kissnödig sista tiden. Bebisen ligger redan(finns dock gott om tid att hinna vända sig igen 100ggr) med huvudet i mina sydligare regioner, med min blåsa som huvudkudde. Bebisen ligger lite, lite över "normalkurvan" det blir nog en liten tjockis det känner jag på mig. Men hellre det, då mår den riktigt bra tänker jag! Efter mvc-besöket gick vi till Steves och åt lunch. Senare mötte jag upp Johanna för att skvallra lite och dricka kaffe. Väl hemma igen var det dags att bära in granen för att klä den. När den var klar värmde vi glögg och satt länge och bara insöp julefriden.Jag älskar glittrigt julpynt(eller ja, paljetter och allt som glimmar över lag), Johanna sa nåt häromdan om att jag skulle passa som sjörövare. I år var nog sista året på ett tag fram över som granen pyntades med handgjorda glaskulor.

1 kommentar:

banditgrrrl sa...

Hos Forsbergs är faktiskt allt som glittrar guld! Puss på dig baby