lördag 19 december 2009

[ANNA] God kväll i kylan!

Göta Petter vad kallt det har varit idag! Trodde banne mig fostervattnet skulle frysa till när jag promenerade hem från bussen förut! Kommunalt minns jag inte när jag åkte sist. Inte min grej riktigt, trångt med massa okända störiga människor(säkert med smittor också). Nej tack jag cyklar eller går hellre! Men nu när det är självmordsuppdrag att gå ut och med en bebis i magen så får det bli buss ett par gånger när Linus jobbar. Sen jag kom hem från jobbet vid kvart över fem har jag dragit fram som en orkan här hemma. Städat badrummet, plockat ordning, vikt tvätt, lagat mat och gjort lite mer julgodis. Utöver polkagrisknäcken(som för övrigt är galet god) så finns det nu också romtryffel. Imorron väntar jobb 12-22:15, sista kvällen till stängning innan jul, obeskrivligt skönt! När jag bockat av morgondagen väntar en ledig dag med min man! Tisdag jobbar jag dag, dagen innan julafton firar jag med ett nätt tiotimmarspass. I ärlighetens namn så är jag rätt slutkörd när jag kommer hem från jobbet numera. Den som håller sig vaken på julafton vinner.

Den här låg jag nermyst i för 30 år sedan, tjock som få och med illrött hår. Nu kommer den snart till användning igen. Jag är jätteglad att mina föräldrar har sparat massor av mina/min systers gamla grejor!

2 kommentarer:

Anette sa...

Hahaha, fostervattnet frysa! Skulle nog nästan kunna hända haha :)

Så fin åkpåse/overall eller vad den kallas! Kul att använda samma. Jag fick ett par kläder från Ms mamma som M hade när han var liten, kul att se Melvin i dem...

Anna sa...

Hahaha när det är så här kallt kan nog fasen allt hända;) Var nästan orolig för att jag skulle få mjölkstockning(vet inte om produktionen är igång än dock). Ja visst är det kul när det återanvänds, jag hoppas mina päron hittar ännu mer kläder.
kramar på dig!