tisdag 8 december 2009

[ANNA] Känn er utmanade!

Har precis kommit hem från jobbet, märkte att jag blöder sabla näsblod igen. Så nu sitter jag här med en papperstuss i näsan, ser riktigt smart ut. Idag har jag suttit i kassan hela dagen, minns inte när det hände sist, riktigt trevligt! Suttit och tjötat med pensionärskunderna på förmiddagen. Blivit kallad unga fröken och tagit på en hörapparat av misstag(jag kräktes lite i munnen då). På mitt jobb rear vi just nu fleecefiltar för det facila priset 20 bagisar. Jag köpte fyra stycken, dom knallar jag ner med till Stadsmissionen. Jag kan garantera er att det finns människor i den här stan som blir överlyckliga för en filt den här årstiden. Eller för tandkräm/tvål/nya underkläder/strumpor osv. Filtarna ligger på reatorget vid städavdelningen på ICA Maxi(NEJ jag tänker inte göra det åt er, jag är en gravid cyklande kvinna med tillräckligt att släpa på). Stadsmissionen/Frälsningsarmén ligger efter Bishop Arms nere i s:t Larsparken.
Seså iväg med er, fred på jorden Jesus Kristus och allt annat!

2 kommentarer:

DanielC sa...

Hur lyckas man ta på en hörapparat av misstag...? Låter fruktansvärt äckligt ju!

Anna sa...

Kunden sträcker fram sina kupade händer fulla med småmynt och säger; ta 12:50! I händerna döljer sig också en välanvänd näsduk och en hörapparat(modell f krigstiden).