onsdag 23 december 2009

[ANNA] kvällstwitter...

22:01 sängen.

Ligger med bultande/ömmande fötter i högläge i sängen och myser framför tv:n. Förutom fotstatusen är det bara bra. Linus hämtade mig på jobbet och vi passade på att handla lite. Förutom halva priset på alla julsaker så var det halva priset på massor babykläder. Nu är ju jag lite för..ehrm..kräsen för kläderna på Maxi men vi fyndade en jättefin babyfilt. Hemma möttes jag av en nystädad lägenhet, Linus hade inte legat på latsidan direkt. En Janssons frestelse hade han också styrt ihop. Nu ska jag skala mig en apelsin och optimera mitt järnupptag(inga järntabletter behövs än woho!). Jag har hittat en ny "järngruva", pumpafrön, 100g av dem är 100% av dagligt behov. Pumpafröna är långt ifrån någon delikatess, men så många är det ju inte man behöver äta, och hellre det än tabletter(som magen blir jätteledsen av).

God natt, nu är det inte långt kvar till julafton hörni!

2 kommentarer:

tarmen sa...

varför behöver du massa järn?

linus sa...

när man är gravid så ökar blodmängden i kroppen med nästan 50%, dessutom så kan man blöda en del när man föder. Så det måste pumpas på med järn. En jäävla massa järn.