söndag 26 april 2009

[LINUS] Ja se på fan.

Handbromshaveri, havohej. En bil är ju onekligen som de säger, en sparbössa utan botten. Började gnissla som satan igårkväll och efter diverse tips och antaganden från de goda medmänniskorna på PSC så gav jag mig i förmiddags (efter att jag en dag för sent gratulerat min käre far, ursäkta) ner i garaget för att lösa problemet. Det gick förstås åt helvete. Bromsskivan hade kilats fast av trasiga småbitar av bromsbackarna, så efter en halvtimmes slitande och ryckande gav jag upp, drog runt gängorna ur en skruv och satte allt på plats. Blir väl te å lämna skiten på verkstad som vanligt. Men jag lyckades iallafall komma en bra bit på vägen!

Väl hemma ett par timmar senare fick jag min lön. En titt ut genom fönstret, en stackars kvinna och hennes vilsne man, en parkeringsficka större än en finlandsfärja. Värt att säga är att jag tittade säkert tre minuter innan jag bestämde mig för att leta rätt på kameran.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Vem kunde ana att nygatan va så roande!

Flesh sa...

Men det var ju helt ok ett tag..... sen grejade dom bort det igen .. suck

henke sa...

vad ända in i helvete håller de på med? man vill ju bara sparka.

Plisken sa...

Amen vafan jävla duttbeteende!