torsdag 30 april 2009

[ANNA]Odesperat hemmafru!



Idag har jag jobbat en sväng på dan, sen cyklade jag till stan och mötte Malin. En kort tur på stan sen satte vi hos med Mattias och hans jobbarkompis på 55:an. Väl hemma på gatan sen var min syster i full färd med att putsa fönstren. Oerhört inspirerande tilltag så jag gjorde detsamma, till tonerna av A Camps Colonial. Den får 5 av 5 fönsterskrapor. I bloggandets stund vill jag mest att min man ska komma hem. Idag körde vi varianten jag jobbar 8-14, Linus 14-22. Oftast är det tvärtom. Men imorron är vi lediga!

Provade den här lilla pjäsen häromdan, tyget är otroligt fint. Typ som 1700tals brokad. Nackdelen är modellen, man blir liksom lite orolig att nån ska stoppa en glödlampa i snippan på en och ställa en brevid soffan typ. Lampskärm here we go! Förresten ogillar jag ordet snippa skarpt, men det är pedagogiskt korrekt enligt min vän pedagogen. Å andra sidan kan jag nog lätt göra en lista på 10-15 namn/synonymer jag tycker är värre.

4 kommentarer:

Maria sa...

Den där kjolen är ju så jäkla snygg!
Jag och Emma va och drog i den häromdagen på Gina.
Ooh du sis, du är klart mycket snyggare än mig när du pyyytsar fönstrena :P haha
PUSS

Johanna sa...

Hahha! Ja du vet redan att jag tycker den kjolen är helt rätt för dig! Jag lovar att inte ställa dig bredvid soffan. Kul att ni jobba så anpassat! Fan ibland är det inte rättvist! Puss på dig baby! Ps. Min grannar verkar ha sin valborgsfest I TRAPPHUSET!

Johanna sa...

Det vill jag lova att det är, å nu började de sjunga nån slags kampsång oxå,,,, även det i tarpphuset!

tarmen sa...

men anna du får ju inte putsa fönsterna, då kommer det bli ännu mer spegling i tvn när linus ska CoDa!