torsdag 30 april 2009

[LINUS] En ny vänskap gror i den döde mannens aska.

Tvättade bil i garaget i förmiddags, putsade som bäst när min vän begravningsentreprenören kom fram och (rättvist) berömde mig för skicket på min bil. Jag låtsades som att allt var min förtjänst och pratade lite skit om franska bilar. Han i sin tur berättade om hur han som ungdom hade ägt inte mindre än tre muskeljänkare, bla en Camaro -69 och att han nu för tiden gasade runt i en cabbad Trans Am -97. Han brukade ta med sin autistiske son på V8-mullrande långfärder och ibland tog han ut besten på vintern för lite bakhjulssladdande på svenska snövägar. En bilnörd helt enkelt, precis som jag. Två bilnördar, den ena en 27-årig vårdarbetare, den andre en 50-taggad liktvättare - samma språk, samma fascination för frustande 3"-rör och nackslitande hästkrafter. Vi pratade skit en stund, sedan lastade han in en träkista i sin van och körde vidare för att begrava en död människa. Ett lik. Ett frö är planterat.

Kontakter är allting.

3 kommentarer:

Frugan sa...

Fint! Snart har du en åktur garanterat och då hoppas jag verkligen inte i hans tjänstebil.

linus sa...

haha det får vi verkligen inte hoppas. men om så är fallet så får vi säkert kompisrabatt;)

tarmen sa...

pepp då! fixa så vi kan få se ett lik då, har aldrig sett något live!