onsdag 29 april 2009

[ANNA] bloggeliblogg

Idag har jag betalat 750 riksdaler för en tretimmars kurs i bonnvett eller sk "Riskettan". Den är härligt obligatorisk och ny från och med i år för oss körkortselever. Där fick jag lära mig att bilar är hårda och människor är mjuka. Samt ta del av känslan att ha dödat ett barn i powerpointverision. Eller ångesten över att kört ihjäl en polare eller lyckats göra honom hjärnskadad. Jag är kvinna och snart 30, ge mig nåt mer att ha panikångest över! Fick även lära mig att det är dumt att knarka i samband med biltur, till skillnad från de tillfällen det är smart att knarka? Fick berättat för mig att polisen hade stoppat en 30årig kvinna skyhigh på LSD som körde i fel riktning på motorvägen, allså emot mötande trafik i samma fil. När polisen lyckades stoppa henne och fråga vafan hon höll på med, svarade hon förvånat; "det är ingen fara, den mötande trafiken kör i filen under mig". Frågor på det? Till er som trippar LSD, snälla håll er till låtskrivande det är livsfarligt i trafiken som det är!

Efter denna fräcka förmidda på en lika fräck körskola mötte jag upp med Johanna&Frida för en lunch i solskenet. Känslan av att vara utomhus utan att behöva ytterkläder i Sverige är lika förbluffande varje gång. Fixade lite ärenden på stan med min man, hittade bla bikinitoppen nedan, tror den blir snygg under en vit transparent tunika. Sen käkade vi glass.

1 kommentar:

du rå! sa...

knappt mycket glass han har i munnen då, den där linus!