fredag 6 mars 2009

[LINUS] I egenskap av tvkritiker.


Hämtade mina MilleMiglia imorse, nylackade och glänsande fina. Nu längtar jag om möjligt än mer efter våren, den första april smäller det, då åker sommarhjulen på direkt. Även om det blir snöstorm så lär det knappast bli någon större skillnad eftersom vintersulorna som sitter på nu knappt är lagliga. Dags att börja spara till nästa vinter och nya vinterdäck. Idag hoppas jag att Mekonomen hör av sig om färg som jag behöver till mitt plasttrim, och att det inte blir så farligt dyrt. Franska lustiga färgkoder, delft blue och pearl-lack. Jösses vad man lär sig.

Tittade lite sporadiskt på både Arlanda-dokun och Lyxfällan igår. På Arlanda låtsades de att en diplomatväska var på villovägar. På så sätt kunde de i ett enda avsnitt berätta, ungefär som Täppas, allt om hur bagagesystemet och dess säkerhet fungerar/inte fungerar. Dessutom demonstrerade de Arlandas effektiva brandsäkerhetstjänst genom att fejka ett gasutsläpp i ett bagageutrymme. Gulligt program. På Lyxfällan låtsades en människa att hon förtjänade att leva. Det var också gulligt, lite sådär naivt. Hon behövde tydligen pengar till oförutsägbara taxiresor. Hon tjänade 40 000 brutto per månad på att blogga. Oförutsägbara taxiresor. Lilla gumman då.

Inga kommentarer: