torsdag 24 april 2014

torsda


 Linus föräldrar kom in i förmiddags, vi gjorde caesarsallad till lunch och åt glasstrutar med citronsorbet till kaffet. Ken var genomförkyld, stackarn åkte på Grynets bebissnor när dom var här i söndags. Så nu har farfar precis som Grynet grinat sig igenom dagarna till kostnaden av farmors tålamod. Hahaha NÄ. Hur som tog sväronen med sig Skorpan och styrde tillbaka mot Ödeshög. Jag och Linus hivade in Grynet i bilen och drog på loppisturné. Linus fynd var bäst. En helt ny vattenspridare i kartongen för 25:-

 På bröllopsklänningen hängde en lapp med en liten historia bakom klänningen som var sydd sommaren 1972. Den var så fin och i min storlek. Jag stod länge och trånade tills förnuftet övervann att förnya löftena bara för att köpa klänningen...


 allt påskpynt plockade jag ner igår, dom här virkade fåglarna med klämmor låg bland påskpyntet i affären men jag köpte dom för att dom var fina jämt så dom sitter i växterna på barnens rum

 Linus tog med sig barnen igår när jag jobbade och drog till Tornby för att köpa grill, kol och diverse tillbehör. Vi som bott mitt i innerstan utan ens balkong är så svältfödda att vi knappt kunde bärga oss. Så fort Grynet somnat för kvällen tog vi med babymonitorn ut o drog vi igång grillen. Visst vidare varmt är det ju inte ikväll, men fårskinn på bänken och en kofta så var det underbart att sitta o lyssna på fågelkvittret i den blå himlen. Flytta hit innan våren/sommaren är det bästa vi gjort.

Vi såg den här häromdagen, en såndär härlig måbrafilm!

Inga kommentarer: