söndag 13 april 2014

mer sönda

 förmiddagen spenderade vi i skogen som sagt!

 en tur till ICA för att köpa brödingredienser, Skorpan är DEN roligaste männsikan Grynet vet (hon och moster Maria tävlar om första platsen) På väg till ICA sprang vi in i en gammal vän, Tom och hans lilltjej, fint återseende och kul att prata en stund. Tom skulle fikat med sin dotter på Tannefors Hembageri för det är ju så gott och billigt. Så sant som det är sagt! Dock är ju ett stort minus att det är stängt söndagar.

 Vi hade ju vårt fika i frysen, vetekringlorna som man tinar, smälter lite smör och sockerdoppar precis innan man ska äta dom. På så sätt känns det alltid nybakt!

 På eftermiddan bakade vi, morotsbröd (riven morot o keso i) Skorpan, i princip naken. Seriöst, vad trodde ni?

 Årets påskris, kan behöva solglasögon, blev lite Ibiza.
Aja som min vän Viktor sa "ingen kommer ihåg en fegis". Han förstod det nog inte själv där och då (vill minnas att vi pratade tapetval till vår flytt) att han lade ribban för resten av fru Forsbergs liv. Säger det säkert i huvudet minst två ggr i veckan såväl på jobbet som hemma när jag står inför ett beslut. Numera väljer jag alltid det djärvare, för INGEN kommer ihåg en fegis. Så det så.

Skorpan ville rita och jag plockade fram papper&pennor. Måla nåt påskigt! sa jag. Oj jag kunde måla en luftballong, den är gul, det är ju lite påsk sa hon.

Jag är mer än nöjd med min lediga i helg, vi har varit ute och skogen massor, jag har bakat och vårdat mina skogskängor (Linus mä bara för att jag är snäll, rengjort dom och smort dom med bivax) Såna här saker gör jag för att varva ner, då mår jag bra. När man stressar mycket, som på jobbet, då behöver man stanna upp så själen hinner ikapp en. Imorn är det måndag och jag går på ett jobbstreak som heter duga, det sträcker sig till nästa onsdag med en dags ledigt. Ska bli skönt när påsken är över!

Inga kommentarer: